21 Şubat 2017 Salı

Sosyal Medya Diyeti

19 Şubat 2017             

22.12: Biraz sonra uyuyacağım için, 48 saatlik sosyal medya diyetime bu saatte başlamaya karar verdim.

22:14: Wi-fi kapattım ve uyudum.

20 Şubat 2017

08.01: Uyandım. Elim telefona gitti. Wi-fi açtım. (Her sabah ayılmak için atılan mesajlara cevap verip, biraz Twitter’da takılırım.)

08.02: Arka arkaya gelen mesajların çıkardığı ses bana sosyal medya diyetimi hatırlattı. Mesajları ekranın üstünden okumaya başladım. Fakat bu durumun kendimi kandırmak olduğunu düşündüm. Bu yüzden tüm mesajları sildim.

08.10: Uyanmak için bir sebebim olmadığına karar verip uyumaya devam ettim.

10.00: Uyandım. Ritüelimi yapıp ayılmak istedim fakat sosyal medya diyetim vardı. Ayılmak için gün içinde neler yapacağımı düşündüm ve yataktan kalktım.

11.15: Okula gitmek için metrobüse bindim.

11.17: Yolculuk boyunca müzik dinleyip, Facebook ve Twitter’daki gönderileri okurdum. Sosyal medya diyetim yüzünden bunu yapamadım. Etrafı izlemeye başladım.

11.35: Yenibosna durağına geldiğimde inşaat halindeki binaların bittiğini gördüm. Sosyal medya diyeti sayesinde etrafımda olan bitenleri görmeye başladığımı düşündüm.

12:12: Okula geldim. Arkadaşlarımla buluştum. Dün grupta yazılan şeyleri konuşuyorlardı. Telefonuma baktım. Whatsapp’ın üzerinde kırmızı 67 gördüm. İlk defa sosyal medya diyetimi bozmak istedim. Sonrasında vazgeçtim.

14.20: Okulumuzda yapılacak olan Aydın Doğan Vakfı’nın ödül töreninde giyinilmesi gerekilenler ve görev dağılımı Whatsapp grubu üzerinden açıklandı. Deniz arkadaşım bu durumu bana haber verdi. Whatsapp grubuna giremeyeceğimi, sosyal medya diyeti yaptığımı anlattım. Bana tuhaf baktı. Bir başkasıyla böyle bir durumda karşılaşırsam sosyal medya diyetimi bozmaya karar verdim.

14.21: Deniz’e kuralları ve görev dağılımını SMS olarak atmasını söyledim.

14.22: Deniz bana mesajı SMS olarak attı. Sonra dönüp bana dedi ki: “Galiba 3 yıldır SMS atmıyordum.”

14.23: Bu söz beni geçmişe götürdü. Telefon şirketleri eskiden SMS kampanyaları yapıyordu. Zamanın hızla aktığına kanaat getirdim.

14.50: Derste sıkıldım. Sosyal medya hesaplarına girip vakit geçirmek istedim fakat diyetimi bu nedenden dolayı bozmak istemedim. O yüzden dersten çıkıp arkadaşlarımın yanına gittim. Sosyal medya diyeti benim bir dersten erken çıkmama sebep oldu.

16.00: Sosyal medyanın benim hayatımdaki yerini düşündüm. Benim için önem arz etmediğine karar verdim. Zaten İletişim Fakültesinde okumasam tüm sosyal medya hesaplarımı kapatırdım.

19.20: Eve dönüş yolunda Deniz aradı. Ödül töreni grubunda yeniden görev dağılımı yapıldığını, eğer cevap yazmazsam görevimi başkasının alacağını söyledi.

19.25: Deniz ile olan telefon konuşmamı bitirdim. Ödül töreninde ayakta dikilmek istemediğim için sosyal medya diyetini sonlandırdım. Whatsapp’a girdim.


Sosyal medya diyetim 21 saat sürdü. Bu diyet sonucunda sosyal medyanın hayatımda çok önemli bir şey olmadığını gözlemledim. Okuduğum bölümler dolasıyla sosyal medyada varım. Zaten hesaplarımın olduğu mecralarda  da çok aktif değilim. Fakat bir ödül töreni etkinliğinin Whatsapp üzerinden koordine edilmesi ise ben istemesem bile sosyal medyanın hayatımda ne kadar çok olacağının göstergesi oldu.

Hiç yorum yok: