6 Ekim 2018 Cumartesi

Tekrardan Yazmaya Başlıyorum

Bu yazıda neden önceden blog açtığımı, neden yazı yazmayı bıraktığımı ve tekrardan neden aktif olarak yazmaya başlayacağımı anlatacağım. Böyle bir yazıyı okumak istiyorsanız çaylarınızı alın. Başlıyorum.

Bi de yazıyı okurken bu şarkıyı dinleyebilirsiniz


Zamanında neden blog açtığımın sorusunun cevabı aslında çok basit. Yeni medyanın en önemli aracının altın çağıydı. Herkes kendi ilgi alanlarıyla alakalı bloglar açıyordu. Ben de bu durumu gördüğümde basketbol ile alakalı bir blog açmak istedim. Benden daha önce blog açmış kişilere mail attığımda da onlar da bana destek oldu. Ben de neden olmasın diyerek bu blogu açtım ve özellikle NBA ile alakalı bol bol yazı yazdım.

I love this game.

Üniversite sınavına gireceğim dönemde blogda çok fazla yazı yayınlayamadım ve bu dönemde birçok blog sahibi de yazı yazmayı bıraktı. Blog açmamı sağlayan Ali Ece artık Total Futbol'a yazı yazmıyordu. Okumaktan büyük bir zevk aldığım diğer blog sahipleri de bir anda yazı yazmayı bıraktı çünkü onlar artık ana akım medyada kendilerine yer bulmuşlardı. Aynı zamanda çağ artık blog çağı değildi. Sosyal medya çağıydı. İnsanlara blog yazdığımı söylediğimde neden blog yazıyorsun ki artık blog kalmadı şeklinde garip cümleleriyle karşılaşıyordum. Bu durumu ilk başta umursamasam da Facebook ve Twitter'da oluşturduğum basketbol sayfaları böyle düşünenlerin haklı olduğunu gösterdi. Çünkü sosyal medyadaki basketbol sayfalarımı takip edenlerin sayısı her gün hızla artarken blogumu okuyan kişi sayısı da bir o kadar azalıyordu. Üniversitesi sınavını bahane ederek ben de blog yazmayı bıraktım.


Peki neden blogda yazı yazmaya tekrardan başlıyorum. Sosyal medyanın çağı bitti de blogların çağı tekrardan mı başladı? Tabii de hayır. Sosyal medya altın dönemini yaşamaya daha devam edecek. Hatta bu altın çağın içinde bilindik sosyal medya mecralarının yerini başka sosyal medya mecraları alacak. Çünkü Z jenerasyonun hepimizden farklı bir sosyalleşme anlayışları var. Garip taklitler yaparak birbirleriyle iletişim kuran jenerasyondan bahsediyorum. Biz geleneksel olarak adlandırılan şeyleri yaşarken, yaparken veya gözlemlerken onlar tamamen bu dünyanın içine doğdular. Onlar ne istiyorsa o olacak. 
nba ile ilgili görsel sonucu

Neden tekrardan blogda yazı yazacağımı anlatırken neden yeni medyadan bahsettiğimin cevabı da aslında bu konuyla alakalı. Yeni Medya alanında yüksek lisans yapmaya başladım ve aldığım derslerden birinde hocamız blog açmamızı istedi. Ben de bu durumu bahane ederek ihmal ettiğim bloguma geri dönüyorum. Çünkü artık kendimi emojilerle, kısa kelimelerle anlatmak istemiyorum. 

Bu blogda her pazar NBA ile alakalı uzun uzun yazılar göreceksiniz. Merak etmeyin arada sırada hafta içi de yazılar paylaşacağım. Görüşlerinizi yorum olarak bırakmayı unutmayın. 

Hiç yorum yok: